W sklepie internetowym tylko i wyłącznie płatność za pobraniem

Któryś raz z rzędu nadziałem się na przedpłatę... Sklepy internetowe, które prowadzą częstą sprzedaż swoich produktów np. takie jak hipermarkety są zupełnie nieprzygotowane do usuwania usterek wynikających w trakcie procesów płatności. Jeśli podczas realizacji płatności za towar zdarzy się błąd - jesteś drogi użytkowniku w dupie.... - zapłaciłeś, zablokowały się środki, a do tego zamówienie nie jest realizowane, bo sklep nie otrzymał płatności, albo otrzymał, tylko niezgodnie z zamówieniem i nie realizuje usługi sprzedaży. Nie zwlekaj, łap za telefon i natychmiast dzwoń, aby wyjaśnić sprawę, bo jeśli będziesz czekał, albo pisał wiadomości e-mailowe po pierwsze możesz się nie doczekać odpowiedzi - bo obsługa otrzymuje wynagrodzenie za obsługę zamówień, a nie za świadczenie pomocy serwisowej. Po drugie ilość rosnących transakcji w sklepie będzie uniemożliwiać znalezienie Twojej płatności lub znalezienia Twojego zamówienia. Co więcej przedpłata w sklepie jest często problematyczna, jeśli rozmyślisz się, sklep może nie być przygotowany w zakresie oprogramowania do obsługi takiej funkcji i zwyczajnie o zwrot pieniędzy za niezrealizowane zamówienie będziesz się wielokrotnie dopraszał, dzwonił, pisał i zawracał obsłudze gitarę.

Przedpłata jest niedobra również dla samego systemu dostarczania towaru. Kiedy zapłaciłeś - to w tym momencie jest przewaga sklepu internetowego i wszystkich innych niezależnych od sklepu internetowego osób i instytucji biorących udział w dostawie towaru. Bardzo słabym punktem jest poczta albo kurier. Jeśli dokonałeś przedpłaty to możesz się co najwyżej modlić, aby Ci towar przynieśli, jak nie przyniosą - baw się i szukaj paczki i walcz o zapłacone pieniądze, kiedy dodatkowo nie masz czasu.
Jest na to sposób.
Nigdy nie realizuj przedpłat, czy to kartą kredytową czy to przelewu z banku. Za każdym razem wybieraj płatność przy dostawie (wysyłka za pobraniem). Warto za tę usługę nawet dodatkowo dopłacić według cennika. Dlaczego? Oto kilka atutów tego rozwiązania:
  • po pierwsze następuje natychmiastowa realizacja Twojego zamówienia, bo sklep internetowy nie oczekuje na wpłatę (zyskujesz od 2-6 dni)
  • po drugie nie narażasz się na nieprawidłowości w systemie płatniczym, jak one wystąpią to zaczyna się dla Ciebie totalny horror
  • po trzecie zarówno sklep internetowy jak i kurier czy listonosz dbają o Twój interes, aby paczka doszła nienaruszona, bo jeśli nie dojdzie albo co gorsza dojdzie zepsuta albo nie na czas to nie będzie zapłaty i kamień jest w ich ogródku.
Odkąd stosuję tę zasadę - sklepy internetowe stały się dla mnie bardzo przyjazne i zachowana jest zasada iż to właśnie Klient jest ważny. Każdy dba o to co trzeba - o towar, o wygodę o czas. Pamiętaj - nie będziesz zadowolony - wystarczy nie przyjmować paczki od kuriera/listonosza i sklep internetowy może iść się bujać :). 

Ty masz być usatysfakcjonowany drogi Kupujący!